Selecteer een pagina

 

Neo & Co: 5 jaar  Leesduur 4 minuten

Neo & Co viert eerste lustrum!

Op 1 oktober aanstaande is het officieel 5 jaar geleden dat onze samenwerking begon en Neo & Co werd opgericht. We zijn natuurlijk trots op de ‘mooie boel’ die we in die tijd hebben mogen maken!

Eerste pitch

Ons nieuwe ontwerpbureau kende vijf jaar geleden meteen een vliegende start doordat we in oktober 2012 een flink bevochten pitch voor Stadsregio Arnhem-Nijmegen wisten binnen te halen. We maakten een hele reeks folders voor deze organisatie. We bedachten een aantal personages om verschillende doelgroepen binnen de woonruimte-problematiek mee aan te spreken. Deze werden in opdracht van ons door illustrator Roel Venderbosch verder uitgewerkt. En wij verwerkten de illustraties vervolgens in de diverse folders en brochures.

5 jaar: eerste pitch, Stadsregio folders
5 jaar: eerste pitch, Stadsregio folder

CCMO

Daarnaast verwelkomden we nog meer nieuwe klanten. Zoals in 2013 de Centrale Commissie Mensgebonden Onderzoek uit Den Haag, waarvoor we een nieuwe huisstijl mochten ontwikkelen.

Vóórdat we aan de slag gingen met het maken van een nieuwe logo en huisstijl hebben we destijds een groot deel van de organisatie betrokken de ontwikkeling (en latere invoering) van de nieuwe huisstijl. We zijn begonnen met een ‘logo-les”. Hierin hebben we uitgelegd wat een logo of beeldmerk nu eigenlijk is. Wat zijn goede logo’s? Waar komen ze vandaan? Wat voor logo’s hebben vergelijkbare organisaties? Gaan we voor revolutie of evolutie? Pas toen iedereen was overtuigd van ‘nut en noodzaak’ van een nieuwe huisstijl, zijn we aan de slag gegaan.

De uitgangspunten voor het ontwerpen van het nieuwe logo waren ‘bescherming van proefpersonen, toetsing en beoordeling’.

De O uit de naam kun je zien als een oog of het objectief van een microscoop. De sierlijke bogen geven naast verbinding ook bescherming. De wens van de klant was om de huisstijl-kleuren enige relatie te geven tot de vorige huisstijl. Wij pasten de kleuren iets aan, zodat ze weer up-to-date waren. De huisstijl is toegepast op visitekaartjes, briefpapier, enveloppen, folders, roll-up banners, jaarverslagen en de website. Vanaf 2016 is het jaarverslag niet alleen door ons ontworpen, maar ook door ons gebouwd in de vorm van een website.

https://www.neoenco.nl/project/ccmo/

5 jaar: CCMO logo
5 jaar: CCMO briefpapier
5 jaar: CCMO jaarverslag, interview
5 jaar: CCMO jaarverslag inhoudsopgave

Cultuurmij Oost

Toen Kunst en Cultuur Gelderland in 2014 ging fuseren met Edu-art moest er natuurlijk een nieuwe identiteit komen voor deze organisatie. De nieuwe naam werd Cultuurmij Oost. Ook voor deze prachtige opdracht werd een pitch uitgeschreven. Een intensief traject met meerdere pecha-kucha’s en scrum-sessies volgde. Vervolgens kwam Neo & Co uit de bus als ontwerper voor de nieuwe huisstijl.

Neo & Co ontwierp de huisstijl van Cultuurmij Oost. Met een logo dat maar liefst 60 versies kent. En toch eenduidig! Het logo is onder andere toegepast op visitekaartjes. Ook die zijn allemaal uniek met voor iedere medewerker een eigen versie van het logo.

Ook ontwierpen we een uitgebreide website met een bijzondere manier van navigeren.

https://www.neoenco.nl/project/cultuurmij-oost/

5 jaar: Cultuurmij Oost logo
5 jaar: Cultuurmij Oost verschillende logo's
5 jaar: Cultuurmij Oost visitekaartjes
5 jaar: Cultuurmij Oost site

Reinbouw

Melanie Willemse van Projectontwikkelaar ReinBouw uit Dieren benaderde ons in september 2014 voor de vormgeving van een mooi project in Laag Soeren. We kenden Melanie nog van Van Wijnen, waar we al jarenlang het personeelsblad voor mogen verzorgen. Het nieuwe project van ReinBouw was Hof van Soeren. Op het voormalig terrein van Nimmer Dor worden 60 nieuwe woningen met 8 verschillende ontwerpen in opeenvolgende fases gerealiseerd. Wij verzorgden de vormgeving van de communicatie. Zoals een prachtig magazine over Laag-Soeren. Dit magazine is eigenlijk een brochure waarin alle woningtypes van het project worden voorgesteld. Maar er staan ook portretten met interviews van bewoners van het dorp in. En allerlei leuke weetjes over het dorp.

Verder maakten we voor Hof van Soeren ook een website. En een bouwbord, roll-up banners en diverse bouwtekeningen.

https://www.neoenco.nl/project/reinbouw-hof-van-soeren/

ThiemeMeulenhoff

Voor educatieve uitgeverij ThiemeMeulenhoff hebben we al veel lesmethodes gemaakt. Zowel voor het basisonderwijs als voor het voortgezet onderwijs. In 2013 hebben we de methode Wereldreligies in Nederland neergezet. En begin 2015 werden we benaderd om mee te doen aan een pitch voor een mooie ontwerpopdracht. Een methode muziek voor de bovenbouw van HAVO/VWO. Onlangs hebben we de vormgeving afgerond van deze methode met de naam Intro. Twee prachtige boeken boordevol leerstof, oefenstof, notenbeelden en foto’s. En natuurlijk héél veel muziek. En we zijn – as we speak – bezig met het ontwerp van de methode voor de onderbouw!

https://www.neoenco.nl/project/thiememeulenhoff-intro/

Bananen

Een andere oude bekende meldde zich in december 2015. Communicatieadviseur Erik Toussaint van Wageningen University & Research. Hij bracht ons in contact met Prof.Dr.Ir. Gert Kema. Kema is autoriteit op het gebied van bananen en de ziektes die de banaan kunnen treffen. Hij vroeg ons om een site te maken in twee talen. Met alle informatie over Fusarium Wilt (ook wel bekend als Panama Disease). Wij maakten het ontwerp. En we bouwden de site in WordPress. Daarnaast verzorgen we ook vier keer per jaar de digitale nieuwsbrief. In MailChimp gebouwd én verzonden.

https://www.neoenco.nl/project/fusarium-wilt/

De kool, de geit en wat dies meer zij…

Begin deze eeuw 😉 maakten we voor CGN een reeks brochures over uiteenlopende onderwerpen. Bijvoorbeeld de Kool, de Kip en de Aardappel. Deze brochures waren zo langzamerhand verouderd. En daarom benaderde CGN ons om de brochures een opfrisbeurt te geven. De huisstijl van Wageningen University en Research was inmiddels namelijk vernieuwd en de oude brochures sloten daar dus niet helemaal meer op aan. Neo & Co stroopte de mouwen op. De brochures zijn weer helemaal up-to-date!

En nu zijn we bezig met een reeks leaflets over de stand van diverse rassen van boerderijdieren. Kip, Paard, Rund, Schaap. Ze komen allemaal aan de beurt. Binnenkort meer. Ook leuk!

https://www.neoenco.nl/project/centrum-voor-genetische-bronnen-nederland/

5 jaar: CGN Kip en Kool
5 jaar: aardappel en bomen

Zo zouden we nog wel een poos door kunnen gaan. Want in vijf jaar tijd kun je een boel vormgeven en ontwerpen. Maar dan zou dit een héél lang artikel worden 😉

Kijk gewoon even rond op onze website! Dan zie je vanzelf allerlei werk dat we de afgelopen vijf jaar gerealiseerd hebben. Veel kijkplezier!

naar "wist je dat..."
Mooie Boel! header nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Meld je aan en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, nieuwe workshops, handige tips, et cetera!

Gelukt! Bedankt voor je inschrijving.

Pin It on Pinterest

Share This